Empathie als noodzaak

“Empathie is geen extraatje voor thuis onder familie en vrienden, maar een absolute, existentiële prioriteit voor bedrijven.”
– Satya Nadella, CEO van Microsoft

 

Dankjewel Satya, om zo helder te verwoorden wat wij ook in onze praktijk elke dag ervaren.


Écht kunnen luisteren, vaak onder, tussen en voorbij de woorden, naar wat een klant, collega of teamlid werkelijk nodig heeft, is essentieel. Voor innovatie. Voor samenwerking. Voor werkplezier.

 

💡 Denk daar even over na…
Hoe vaak nemen we in organisaties écht de tijd om op pauze te drukken, om te luisteren en te verbinden met wat de ander echt wil zeggen?

 

En nee, dat is niet soft of zweverig.
Het is wat teams en organisaties nodig hebben om duurzaam te groeien.

 

Binnen Groeien in Verbinding begeleiden wij niet alleen open trainingen, maar ook bedrijven, scholen en organisaties in het versterken van empathie, communicatie en verbinding.

 

En dan horen we vaak: “Daar hebben we nu geen tijd voor.”

Maar… wat als we er wél prioriteit van maken?

Niet als extraatje, maar omdat we de noodzaak voelen.

 

Zoals Satya het hieronder zorgvuldig beschrijft:

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *